MERUŇKOVÝ KOLÁČ S LEHKOU VŮNÍ SKOŘICE

Máme teď sezónu meruňek a mně je líto to vše hned zavařit a dělat ze všeho hned marmeládu. A tak jsem hledala nějaké recepty, které nejsou až tak úplně klasické a narazila jsem u Soni na vynikající koláč, který opravdu není jako klasický....je nádherně vláčný a skořice mu dodá vyjímečnost, ale chuť ani vůni meruňek nezazdí....takže vzhůru na to :))

Suroviny
300g hladké mouky

200g cukru
vanilkový cukr (1 pytlíček)
250g měkkého tvarohu (je možné použít třeba i ricottu)
3 vejce
prášek do pečiva (také 1 pytlíček)
1 kávová lžička skořice (v jedné verzi mi došla skořice, tak jsem použila perníkové koření a je to také bomba :))
50ml mléka
8 meruňek (záleží na velikosti)

žmolenka (máslo,mouka,cukr)


Postup 
Tvaroh si ušleháme s cukrem, přidáme vejce, vanilkový cukr, mouku s práškem do pečiva a mléko. Vše si vyšleháme v jemné těsto a nalijeme do vymazané a vysypané formy. Poklademe nakrájenými meruňkami a posypeme žmolenkou. Poprášíme skořicí a pečeme v předehřáté troubě na 180´C 30min.

(foto není moc dobré, za to se omlouvám, ale chuť byla vynikající!!!)


Místo meruňek můžete použít i broskve, zkusila jsem to a je to vynikající :) 




Žádné komentáře:

Okomentovat