MALINOVÝ DORT

A jsem zase zpět, tentokrát i s lehkým návodem na dortík, který je dle mého zatím nejoblíbenější :)


Maliny, Maliny, Maliny, Malinyyyyy <3 Mé asi nejoblíbenější ovoce!!

Suroviny:

Korpus:
7 vajec
250g moučkového cukru
300g hladké mouky
1 lžička kypřícího prášku
1 vanilkový cukr

Krém:
3x Mascarpone
2x polotučný tvaroh (nejlépe ve staniolu)
1 vanilkový lusk
1 vanilkový cukr

dvě vaničky malin
Malinová marmeláda


Postup:
Předehřejeme si troubu na 170´C. Vymažeme dortovou formu a dno vyložíme pečícím papírem.
Žloutky oddělíme od bílků, přidáme polovinu moučkového cukru a 2 lžíce teplé vody a vše utřeme do hladké pěny.
Z bílků a druhé poloviny moučkového cukru vyšleháme sníh (moučkový cukr je lepší, přidávat postupně). Bílky opatrně přimícháme ke žloutkům. Přidáme mouku, kypřící prášek, vanilkový cukr a ještě jednou promícháme.
Nalijeme do formy.
Pečeme cca 40min - je potřeba to hlídat podle typu Vaší trouby :)

Krém:
Všechny suroviny promícháme dohromady - nedoporučuji použít mixér, aby se mascarpone úplně nerozšlehalo a zůstal krém pevnější :)

Jakmile se nám korpus upeče, necháme ho chvíli vychladnout ještě ve formě a asi po půl hodince formu sundáme a necháme nejlépe během noci (doporučuji) vychladnout úplně :)

Poté dort rozřízneme na části. Počet záleží na výšce korpusu - takže na Vašem rozhodnutí :)
Já jsem tentokrát rozřízla jen na půl, jelikož jsem se bála, aby ten korpus nebyl úplně nacucaný krémem a marmeládou.



Spodní část přendáme na tác, na kterém budete servírovat a namažeme marmeládou, poté krémem a poklademe malinami (rozkrojené na půl). Přiklopíme druhou půlkou - namazanou částí na maliny a lehce přitlačíme. I nahoře to lehce pomažeme marmeládou a krémem. Krémem pomažeme i okraje :)


Krém přidáváme a uhlazujeme do úúplnéého vyhlazení :)

Zdobení nechám na Vás, opravdu záleží na fantazii a Vaší chuti :) Já jsem dávala maliny ze začátku doprostřed, teď jsem zase začala dělat spirálové zdobení....



Žádné komentáře:

Okomentovat