JAHODOVO-MÁTOVÉ MUFFINY

Jahody, jahody, jahody.....slaďoučká mňamka :) Je jich teď všude plno a já jsem objevila vynikající ,,dietní,, (což zrovna teď potřebuji :P) recept na tyto muffiny - zdroj byl www.muffinarium.cz a moc této slečně děkuji za inspiraci, ikdyž jsem si ten recept malinko poupravila ;-)

Suroviny
100 g hladké mouky
50 g polohrubé mouky
80 g cukru ( já jsem dala 40g krystalového a 40g třtinového)
1 lžička prášku do pečiva
250g jahod
200 ml polotučného mléka
2 lžíce slunečnicového oleje
2 hrsti máty


 

Postup
Troubu si předehřejeme na 180´C
Nejprve přivedeme mléko k varu a vhoďte do něj hrst máty i se stonky, chvilku povařte (cca 5min), stáhněte z ohně a nechte louhovat.
Mezitím si připravte mátové pesto. Do hmoždíře vhodíme hrst máty a trochu cukru (tak 2 čajové lžičky) a uděláme z toho pesto, snažte se ho rozetřít co nejvíce do jemna. 
Potom vyhoďte vylouhovanou mátu a pesto rozmíchejte v teplém mléce.
Jahody nakrájejte na drobno.



Poté smícháme zvlášť suché ingredience a jahody, do mléka přidejte olej, promíchejte obě směsi dohromady a plňte košíčky. Z uvedeného množství jich bude 8 středně velkých.
 





Pečeme cca 25min - průběžně zkouším špejlí :)





Žádné komentáře:

Okomentovat